Omega6-3 – az egyensúly szerepe

Omega6-3 - az egyenesúly szerepe

Szervezetünk egészséges működése érdekében táplálkozásunkat úgy kell alakítani, hogy megfelelő arányban tartalmazzon Omega3 és Omega6 zsírsavakat. Az egyébként számos jótékony tulajdonsággal, elsősorban betegségmegelőző tulajdonságokkal rendelkező Omega6 túlzott bevitele súlyos következményekkel járhat. Ezért fontos, hogy tudjuk, mely élelmiszerekben található meg nagyobb mennyiségben.

Normális esetben, az Omega6 zsírsavak javítják szervezetünk általános állapotát, hozzájárulnak számos betegség megelőzéséhez, illetve a kialakult betegségeket kordában tarthatják. Többek között enyhítik a fekély, a csontritkulás, az ízületi gyulladások, a magas vérnyomás, a szívbetegségek tüneteit, jótékonyan felgyorsítják a pattanások és a bőrgyulladások gyógyulását. Segítenek mások mellett a mell-, a prosztata-, és a vastagbélrák kialakulásának elkerülésében. Az Omega6 (az Omega3-hoz hasonlóan) zsírsavak egy része esszenciális zsírsav, ami azt jelenti, hogy szervezetünk nem képes előállítani, ezért csak különféle táplálékok bevitelével juthatunk hozzájuk. Ezzel nincs is különösebb feladatunk, hiszen változatos étkezéssel, könnyedén beszerezhetjük a szükséges Omega6 mennyiséget. Sőt, jellemző a túlfogyasztás, ami akkor jelent problémát, ha ezzel egyidejűleg, a sokkal nehezebben pótolható Omega3 zsírsavakból nem veszünk magunkhoz elegendő mennyiséget.

Az egyensúly a lényeg

Nagyobb mennyiségű Omega6 zsírsav található a kenderben, a tökmagban, a mogyoróban, a kukoricában, a szójában, a tojásban, a mákban, a napraforgóban, sőt a kenyérben is – azaz számos olyan élelmiszerben, amelyet egyszerűen beszerezhetünk. Más a helyzet az Omega3 zsírsavakkal, ezeket ugyanis esősorban a halakban találhatjuk meg. Amennyiben szervezetünk Omega3 és Omega6 zsírsav készlete kiegyensúlyozott, nincsen szükségünk különösebb odafigyelésre. Ez viszont rendszerint nem így van, hiszen az emberek többsége éppen étkezési szokásai miatt, a kelleténél többet halmoz fel az Omega6 zsírsavakból. A tapasztalatok szerint az egészségesnek tekinthető 1:3 aránnyal szemben, az 1:30 sem számít ritkának, ami akár súlyos panaszokat okozhat. Az Omega6 térnyerése ugyanis erősen legyengítheti az immunrendszert, ez például abban nyilvánul meg, hogy könnyebben megfázunk, jobban ki vagyunk téve a fertőzéseknek. Az Omega6 szintjének elburjánzásakor, az ízületi gyulladásban szenvedőknek, erősödő fájdalmakra, a hangulatbetegek súlyosbodó depresszióra panaszkodnak. Sokszor az elhízásért is az Omega3 és az Omega6 zsírsavak arányának megbomlása a felelős. Ezeken kívül megnőhet a gyulladásos folyamatok, a szív- és érrendszeri megbetegedések, valamint a rákos megbetegedések kialakulásának kockázata.

A megoldás: kevesebb Omega6, több Omega3

A megoldás nem az, hogy nagyobb mennyiségben viszünk be Omega3 zsírsavakat a szervezetünkbe. Sokkal jobban tesszük, ha egy elérhető egyensúlyra törekszünk, csökkentjük az Omega6 zsírsavakat tartalmazó élelmiszerek, különösen a konzervek, félkész és a gyorséttermekben kapható ételek fogyasztását, miközben több halat, mandulát, diót és tejet veszünk magunkhoz, hiszen ezekkel tudjuk egészségesen megnövelni szervezetünk Omega3 szintjét. Mindezen törekvések ellenére, egy nagyon elmozdult Omega3 és Omega6 aránypár egészséges szintre hozásához nem elég csupán az étkezésünkre figyelni, külső segítséget is igénybe kell venni, legalább egy fél éves kúra erejéig. Ebben segít a Zinzino BalanceOil, hiszen a maga fél éves terápiájával és vérteszttel igazolt eredményeivel újra egyensúlyt hozhat a szervezetünkbe.

További bejegyzések

Feldolgozott élelmiszerek hatása gyermekkorban

Feldolgozott élelmiszerek hatása gyermekkorban Egy új tanulmány szerint a feldolgozott élelmiszerek nem csak a zsírpárnák okozói, hanem negatív hatással vannak viselkedésünkre is. Egy gyermek egészségügyi

Vedd fel velem a kapcsolatot

Megosztás:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: google
Megosztás itt: email